Bangkok en Cambodja - Reisverslag uit Stœ̆ng Trêng, Cambodja van Sytske Sterke - WaarBenJij.nu Bangkok en Cambodja - Reisverslag uit Stœ̆ng Trêng, Cambodja van Sytske Sterke - WaarBenJij.nu

Bangkok en Cambodja

Blijf op de hoogte en volg Sytske

05 Februari 2013 | Cambodja, Stœ̆ng Trêng

Zoals jullie kunnen merken is een blog bijhouden mn sterkste punt hier, dus hier dan eindelijk mn eerste update.

Na een maand Azie ben ik al getransformeerd van beachbabe naar scooterbabe naar avonturier naar stadsmens. Heb ik ondertussen al meer dan 100 uur gereisd doormiddel van bus, boot, taxi, tuktuk, vliegtuig, moto, fiets etc. En tijdens die reizen heb ik de meest rare en leuke mensen ontmoet. Zoals een jongen uit Singapore die de hele busreis goocheltruuks deed, een Cambodjaanse vrouw die me de hele tijd haar mobiel gaf zodat ik met haar dochter kon bellen die alleen maar vroeg wat mn naam was, hebben we in een minibus gezeten met 20 Cambodjanen en 2 scooters, een acteur uit Nieuw Zeeland die alles aaaaamazing vindt en ga zo maar door.

Maar om bij het begin te beginnen: Bangkok.
Bangkok was intens, heet en druk. En de 5 dagen dat ik er ben geweest waren ook wel genoeg (gelukkig kom ik er nog 3 keer in de komende 5 maanden..). In die 5 dagen ben ik naar het Royal palace, de gouden boedha, Chinatown en de weekendmarket geweest. Hebben na een voetmassage de andere touristen bekeken die zich kapot dronken aan buckets (en geloof me, die zijn killing..) en werden verleid door de Thaise dames en ladyboys. Best vermakelijk.

Na Bangkok was mn eerste stop Siem Reap, Cambodja. Hier ben ik naar de Ankor tempels geweest, wat echt onwijs mooi was en indrukwekkend en het waren er zo ongelofelijk veel. Het scheen het mooiste te zijn met zonsopgang dus wij gingen al vroeg op pad om dit bekijken.. Nou ik weet niet waar de zon opkwam maar niet achter de Ankor Watt tempels. Des al niet te min was het wel heel mooi!

Na Siem Reap ben ik in een keer doorgegaan naar Sihanoukville, aan het strand. Sihanoukville heeft meerdere stranden en ik ben uit eindelijk beland op het wat rustigere Otres beach 2. Hier heb ik 5 dagen helemaal niks gedaan. Beetje aan het strand gelegen, boeken gelezen, wandelingetjes gemaakt, gezwommen, geslapen, gegeten, etc.

Vanuit daar ben ik naar twee eilanden voor de kust van Sihanoukville gegaan. Eerst op het kleinere Koh Rong Samloem, waar we wegens ruimte gebrek in tentjes op het strand belanden. Na twee nachten zijn we doorgegaan naar het grotere eiland Koh Rong. Dit was wat meer touristisch, zo touristisch zelfs dat we de eerste nacht boven een of andere hiphop bar belanden. Beste nachtrust ooit.. Aan de andere kant van het eiland was een klein paradijs en aangezien je daar alleen kon komen door ongeveer 1.5 uur door het jungle over een berg te wandelen gingen de meeste mensen er niet naartoe. Waardoor er geen kip op het strand was!

Na mn 10 dagen strand was het weer tijd voor de stad: Phnom Penh. En dat was wel weer even wennen want het verkeer daar is echt chaotisch, wel chill dat ze alles weer hadden. Hier ben ik naar the killing fields en S21 gevangenis geweest, was niet echt de vrolijkste dag van mn vakantie. Maar wel goed om te zien. Wat wel raar is hier, is dat alle stroom soms opeens uitvalt. En dan ook echt in een keer van de hele stad. Zo hebben we het al een paar gehad dat we tijdens het eten opeens in het donker zaten, is wel romantisch natuurlijk.

Drie dagen stad was wel weer genoeg dus zijn we via Kampong Cham naar Stun Streng gegaan. In Kampong Cham hebben we een dagje gefiets over een eiland waar geen verkeer mag komen, en waar je via een bamboe brug die ze elk jaar in het droge seizoen opnieuw bouwen kon komen. En Stun Streng was geen reet aan dus daar zijn we ook weer snel weg gegaan op naar Ban Lung. En daar ben ik nu al vier dagen.

Hier heb ik voor het eerst de scooterbabe in mezelf ontdekt en het was awesomeee. Op de scooter zijn wel langs drie watervallen gereden en een kratermeer. De dag erna zijn we op twee daagse jungletrack gegaan. Achterop een jeep werden we naar een mini longtale boot gebracht die ons over een prachtig meer naar een dorpje bracht. Vanaf hier zijn we met twee gidsen de jungle ingetrokken. Nja eerst mochten we op het warmste moment van de dag door de rijstvelden lopen, super chill. Na een tocht van 6 uur waren we aangekomen op de plaats van bestemming. Terwijl wij gingen afkoelen onder een waterval, maakten de gidsen bamboesoep die we aten samen met rijstwijn. En daarna slapen onder de sterrenhemel in een hangmat! Niet dat een hangmat onwijs comfortabel slaapt, maar het was wel heel vet. De dag erna mochten we weer terug lopen door de bloedhitte.

Vanavond is mn laatste nacht in Cambodja, want morgen vertrek ik samen met Anna, een Duits meisje met wie ik nu al 2.5 week reis, naar Laos! Yesss, ik hoor alleen maar goede verhalen dus ben benieuwd. Ik ga eerst een paar dagen chillen op de four thousand islands want is en blijft vakantie he.





  • 05 Februari 2013 - 13:34

    Roger:

    Syts!

    Wat heerlijk! Fijn zo'n update haha, beter laat dan nooit toch! Zoals je zelf mooi zegt ''Het is en blijft vakantie'' ! Wat leuk dat je een reismaatje hebt gevonden, Killing fields en S21 lijkt me zeer interessant, ben benieuwd naar je verhalen! Geniet er nog even van en kom vooral niet terug hier heen :)! Dikke kus voor jou ! liefs x

  • 05 Februari 2013 - 15:20

    Britta:

    Yoo chick!!
    Levensgenieter ben je toch :) Lekkah genieten en op avontuur! Denk dat je nog wel een andere babes in je gaat ontdekken haha. Heeel veel plezier en snel weer skypen!! kusss

  • 05 Februari 2013 - 15:52

    Dieuwke:

    Hey meisie , leuk nu een te lezen verslag te zien .Heb je via de andere social mesia zeker goed kunnen volgen . De foto's op facebook zijn ook weer schitterend .
    Je geniet nu zeker met volle teugen.Dikke kus

  • 05 Februari 2013 - 16:53

    Frans:

    je ziet heel wat.
    Maak je wel veel foto's?
    Franzeman

  • 05 Februari 2013 - 21:10

    Jolanda :

    Hee Sytske,
    Wat ontzettend leuk om je verhaal nu uitgebreider te lezen. Het lijkt steeds avontuurlijker te worden. Mooie plekken ben je al geweest. Op naar Don Kongh Island. Ben benieuwd.....
    Dikke knuffel. XXX

  • 06 Februari 2013 - 18:34

    Nienke:

    Lieve Syts,
    Super te horen dat het nu zo goed gaat. Héééérlijk al die avonturen, ben jaloers op je. Hier zitten we in de kou en kan me moeilijk voorstellen dat jij af en toe wegsmelt. Google maps wordt regelmatig geraadpleegt en tot Phonm Phen had ik alles bijgehouden en ga nu lekker wegdromen in alle andere plekken waar je geweest bent. Te gek zo'n uitgebreid verslag. Chill ze op de four thousand and one fairy islands. Drie dikke XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Stœ̆ng Trêng

.

Het wilde avontuur opzoeken in Zuid-Oost Azie.

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2013

Maleisie, Borneo en Indonesie.

02 April 2013

Vietnam

05 Maart 2013

Laos

05 Februari 2013

Bangkok en Cambodja

07 Januari 2013

MORGEN WOEHOE
Sytske

Lekker backpacken eueue

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 3913

Voorgaande reizen:

08 Januari 2013 - 16 Juli 2013

.

Landen bezocht: